• Київ,
    Вознесенський узвіз, 23а
  • Пн-Пт: 9:00-18:00

  • Сб, Нд – Вих.

Тендери при воєнному стані в країні

Війна, якої б держави вона не торкнулася, вимагає швидкого забезпечення потреб армії та цивільних громадян, які постраждали від загарбницьких або бойових дій на територіях їх проживання. Україна не є винятком. Сьогодні тут розгорнулася визвольна війна. Багато людей втратили житло, роботу, відповідно залишилися без доходів та можливості прогодувати себе, свої сім'ї. Для швидкої перемоги над окупантом важливо регулярно підтримувати українські війська військовою технікою, зброєю, амуніцією, продовольством тощо. Усе це під час оголошеного військового стану є пріоритетним, і також вимагає від органів місцевого самоврядування та влади швидких закупівель.

Тому в перші ж дні початку військових дій до Закону «Про публічні закупівлі» було внесено деякі зміни. До закінчення війни питання щодо тендерів регулюються такими нормативними актами, як Закон України «Про оборонні закупівлі» та «Про публічні закупівлі», а також постанови КМУ про здійснення оборонних та публічних закупівель в умовах війни та проведення торгів з метою задоволення невідкладних потреб для забезпечення функціонування держави за умов війни, з відповідними роз'ясненнями.

Суть змін проведення тендеру під час війни

Відмінні риси тендерів при військовому становищі полягають у наступному:
• Оголошений військовий стан у країні зобов'язує всі публічні та оборонні закупівлі вартістю 50 тис. грн. і вище проводити за полегшеним сценарієм. Замовники, у яких сума закупівлі нижче зазначеної, зобов'язаний керуватися правилами та вимогами, встановленими у ЗУ «Про оборонні закупівлі» та «Про публічні закупівлі»;
• Переліки та обсяги закупівель, що задовольняють потреби сектору безпеки та оборони України, мають керуватися рішенням держзамовників у сфері оборони;
• Переліки та обсяги закупівель для інших сфер мають ґрунтуватися на рішеннях органу управління держмайном суб'єкта господарювання сектора економіки;
• Замовники, організовуючи торги, передбачені цією постановою, зобов'язані оприлюднити підписаний двома сторонами договір системі Prozorro не пізніше п'яти робочих днів з моменту підписання. Якщо не виконано умову терміну опублікування договору, його дія анулюється.

Також є зміни щодо довідок ДПС та МВС. Оскільки постановою КМУ № 165 від 28.02.2022 було зупинені терміни надання адміністративних послуг ДПС, МВС, а також видача ними документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні, отримання довідок від цих служб до закінчення війни стає неможливим. І замовник не має права вимагати від потенційних постачальників такого роду документацію.

Чи можна подавати скарги до АМКУ за військового стану?

До скасування воєнного стану антимонопольним комітетом було припинено наступні дії:
• Розгляд скарг про порушення прав учасників та правил, встановлених у ЗУ «Про публічні закупівлі», щодо яких було прийнято рішення 25.02.2022 р.
• Розміщення у системі Prozorro рішень щодо порушень законодавства без публікації інформації про подану скаргу в електронній системі.

Останні публікації рішень АМК були 24.02.2022 р. Після чого комітет призупинив свою роботу у цьому напрямку. Тому технічно під час військового стану учасники тендерів можуть подавати скарги до відповідного органу оскарження через електронні майданчики, але розглядатися вони не будуть до скасування військового стану в Україні.

Замовити дзвінок